Veel gestelde vragen
Hieronder vind je de meest gestelde vragen over bijvoorbeeld de voorwaarden waar je aan moet voldoen als je in aanmerking wilt komen voor een sociale huurwoning.
Basis vragen
Is Broekerpoort Hof wat voor jou?
Kun jij bij de onderstaande punten ja antwoorden, dan is Broekerpoort Hof iets voor jou :
– Ik voldoe aan de sociale huurgrens
– Ik wil deel uitmaken van een hofje
– Ik voel een grote verantwoordelijkheid voor mijn huis en mijn omgeving
– Ik accepteer dat huisdieren alleen in overleg toe zijn gestaan
– Ik accepteer dat er absoluut niet gerookt mag worden in de woning
Hoe kom ik in aanmerking / waar kan ik huren?
Alle sociale huurwoningen worden exclusief aangeboden via MijnWoonservice. Dit start medio september 2022. Bij interesse in de calamiteiten appartementen kun je het contact formulier invullen.
Wat is de huurprijs van de appartementen?
De huurprijs van onze appartementen bedraagt €750,-. Dit betreft de kale huur.
Hierbij komen nog de energiekosten en de servicekosten.
Deze bedragen worden nog bepaalt.
Wanneer wordt Broekerpoort Hof opgeleverd?
De verwachting is dat de woningen jan 2023 worden opgeleverd.
Heb ik een huisvestigingsvergunning nodig als ik een sociale huurwoning huur?
Je hebt als huurder een huisvestigingsvergunning nodig als je in de gemeente Velsen een sociale huurwoning wilt huren met een huurprijs (de kale huurprijs is €752,33 euro per maand).
De huisvestigingsvergunning is gebonden aan het adres en aan de bewoners die er wonen. Je kunt deze dus niet overdragen, deze is persoonlijk.
Kun je huurtoeslag aanvragen?
Je hebt alleen recht op huurtoeslag als de huur, niet hoger uitkomt dan €753,33 euro.
Voorwaarden voor huurtoeslag kun je vinden op de website van de belastingdienst. Daar staat ook hoe je die aan kunt vragen.
Bijgevoegde documenten moeten aangeleverd worden alvorens je een huurwoning kunt betrekken;
Loondienst:
– Recente werkgeversverklaring (niet ouder dan 1 maand)
– Loonstroken van de afgelopen 3 maanden
– Bankafschriften met salarisstorting van de afgelopen 3 maanden
– Uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie
Gepensioneerd/uitkering:
– Jaaropgaven van het afgelopen jaar (AOW, aanvullende pensioenen,
– Kopie bankafschriften met de pensioenstortingen/uitkeringen van de afgelopen 3 Maanden
– Uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie
Eigen vermogen:
– Dagafschrift van een Nederlandse bankrekening
Waarom moet ik deze documenten aanleveren?
Deze documenten gebruiken wij om na te gaan of je voldoet aan de gestelde inkomenseis.
Daarnaast hebben we- om je identiteit te verifiëren- een kopie nodig van jouw identiteitsbewijs.
Wat is de minimale huurperiode?
De te sluiten huurovereenkomst geldt voor minimaal 12 maanden en wordt stilzwijgend verlengd met nogmaals 12 maanden.
Na deze periode is het mogelijk om elke dag van de maand de huurovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt 1 volle maand.
Zijn er administratieve kosten aan de inschrijving verbonden?
Nee, er zijn geen administratieve kosten aan verbonden
Hoe kan ik contact opnemen?
Je kunt het contact formulier invullen op de website.
Voor huurders
Wat kan ik aan mijn woning doen?
De woning wordt gestoffeerd opgeleverd en dient in dezelfde staat weer te worden opgeleverd.
Kozijnen en deuren mogen niet worden geverfd.
Muren mogen, indien gewenst worden geverfd of behangen. Bij verhuizing dienen ze in de originele staat, zonder schade, te worden teruggebracht.
Er mag structureel niets worden veranderd aan de woning.
Wil je iets veranderen en twijfel je of het kan? Neem dan contact met ons op.
Ik heb een probleem aan mijn woning
Vul ons contactformulier in en wij nemen binnen 05 werkdagen contact met je op.
Vul tenminste de volgens gegevens in;
– Naam huurder
– Huisnummer
– Wat is het probleem?
– Sinds wanneer heb je het probleem?
– Wat wil je dat wij er aan doen?
Ik heb een urgent probleem
Dan kun je contact opnemen met ons noodnummer. Deze vind je terug in de huurovereenkomst.
Staat jou vraag er niet tussen?
contact ons op: info apenstaartje domeinnaam